zaterdag 11 januari 2014

Reading Challenge #2: Vanavond begin ik echt

Ik ben niet zo goed in opstarten. ´s Ochtends bijvoorbeeld niet. Voor ik mijn ogen open heb, uit bed ben en me zowel lichamelijk als geestelijk in het land der levenden begeef, is er wel wat tijd verstreken.  ´s Avonds daarentegen is er niks in mij dat de behoefte heeft om te gaan slapen.

Met opdrachten die ik moet doen werkt het een beetje hetzelfde. Ik herinner me de PGO-opdrachten die ik tijdens mijn SPH-studie moest maken. Er stonden twee dagen per week  voor vrijgepland dus er moest aardig wat werk voor verzet worden. Toch begon ik altijd de avond voor de deadline. Je begrijpt dat ik die avonden niet eens hoefde te gaan slapen.

De Reading Challenge kent ook een beetje een trage start. Uitgaand van ongeveer een boek per twee weken (want: 25 in een jaar, reken maar na), zou ik nu een flink eind onderweg moeten zijn in mijn eerste boek. Niks is minder waar. Ik ben nog niet eens begonnen met lezen..

Dat wil niet zeggen dat de Reading Challenge me niet bezig houdt. Integendeel. Langzaam beginnen zich namelijk stapeltjes boeken om mij heen te vormen. Een stapeltje met boeken uit mijn eigen boekenkast, een stapeltje geleende exemplaren, een stapeltje uit de bieb. Nu moet ik nog bepalen waar ik mee start.

Begin ik met herlezen van een van de boeken uit mijn boekenkast, start ik met een studieboek (waar ik niet echt zin heb, mar waarvan ik denk dat het wel goed voor me is) of warm ik op met de aanrader van de eigenaar van de boekenwinkel?

Ik ga nog even nadenken. En vanavond, vanavond, vanavond begin ik echt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten