zondag 8 maart 2015

Sudderen

Een lekker woord vind ik het; sudderen. Sudderen is wat vlees doet als het langaam maar heerlijk gaar wordt. En dat het dan bijna uit elkaar valt als je het aan je vork probeert te prikken. Suddervlees zoals mijn oma het maakte; lekker!

Of uitsudderen. Het zal geen officiele term zijn maar het is wel het woord dat wij gebruiken als we 's ochtends langzaam wakker kunnen worden. Als de wekker niet gaat of we er niet perse naar hoeven luisteren. Als de kinderen naast ons zijn gekropen en onze telefoons misbruiken om filmpjes te kijken. Dat we nog ergens tussen slapen en ontwaken kunnen blijven genieten van een zacht en warm bed; lekker.

Deze week sudderde het ook in mij. Het sudderde van ontvangen en genade. Ik skypte met mijn vriendinnetje die aan de andere kant van de wereld met dezelfde thema's bezig bleek te zijn. Had momenten op de fiets van bewust stil zijn en proberen aan Zijn voeten te zitten fietsen. Las de woorden van Jezus die mij vertelt over Zijn tafel die overvloedig voor mij gedekt is. Werd geprikkeld en weer stil gezet. Las voor het eerst sinds tijden weer in mijn bijbel (in gewone taal, ik ben fan!)

Het voelde steeds als even omroeren en het deksel er weer op. En dan gewoon weer verder sudderen. Langzaam bewust en stil worden; lekker. Dank U Heer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten