vrijdag 5 september 2014

Offday

Of ik er wel eens van baal dat ik mijn baan heb opgezegd? Of ik het wel eens minder leuk vind dat ik alle dagen thuis ben? Of ik het wel eens mis om buiten de deur te werken? Ja, absoluut! Vandaag bijvoorbeeld. Vandaag wilde ik heel heel graag de deur achter me dicht trekken om ergens anders te gaan werken. Vandaag had ik liever zeven ingewikkelde pubers gehad dan een dag hier thuis. Mannemanneman... ik ben blij dat het zeven uur geweest is.

Vandaag was mijn peuterjongetje ziek. Of niet zo fit in elk geval. Ik vind dat bij kinderen altijd een beetje ingewikkeld; die kunnen het ene moment lamlendig op de bank hangen om vijf minuten later weer schreeuwend met een zwaard in het rond te slaan (of iets minder geweldadigs). Maar goed, peuterjongetje was dus niet zo fit en ik denk dat hij daar zelf ook niet zo goed raad mij wist. Het 'hang op de bank gedeelte' ging nog wel. Maar de speelmomenten van vandaag waren ingewikkeld. Erg ingewikkeld. We hebben het allemaal gehad; hij heeft gillend op de grond gelegen, mijn haren uit mijn hoofd getrokken en me in mijn gezicht gespuugd. Hij is op zijn sokken de deur uit gestormd om boven aan de brandtrap te gaan zitten mokken (en zijn sokken naar beneden te gooien) en hij heeft grote hoeveelheden speelgoed door de kamer gesmeten. En ik had ook nog een baby om op te passen, mijn eigen kleutermeisje en een vriendje dat kwam spelen waarvoor ik het gezellig wilde maken.

Ik ben op, kapot, totaal versleten. Vandaag wilde ik een baan buiten de deur. En dan om vijf uur de daar de deur achter me dichttrekken en juichen omdat het weekend begonnen is.

Je hoort me niet klagen hoor maar als je me nou vraagt of er ook mindere kanten zijn aan niet werken.. Jup!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten