vrijdag 4 juli 2014

Facebook in balans

De periode voorafgaand aan pasen was ik stil op social media. Ik Facebookte niet en ik twitterde niet. Ik kikte af en daarna werd het stil. Best fijn. Na veertig dagen was ik terug. Zoekend naar wat wel en wat niet en hoe nu verder.

Het leverde een hoop interessante gesprekken op. Zowel online als in real life. Want gek genoeg, of eigenlijk helemaal niet gek, knikt iedereen als ik zeg: 'Ik hou echt van Facebook maar het kost ook zoveel tijd. En die balans, die is zo moeilijk te vinden'.

'Huh huh'
'Ja, dat heb ik ook'
'Balans... Jaaa... Zeg het me als je het gevonden hebt..'
'Blog er nog eens over'

Bij deze. Ik blog er nog eens over. Teleurstellend nieuws: ik heb geen balans gevonden. Ben misschien een tikkie geminderd maar dat is te verwaarlozen. Het is blijkbaar hollen of stilstaan bij mij.

Dus dat ga ik maar doen dan. Hollen of stilstaan. Afwisselend. Meestal hollen en minimaal een keer per jaar stilstaan. Om af te kicken, het te missen, te verstillen. En daarna weer te genieten van alles wat ik zo leuk vind aan het leven met mijn online vrienden.

1 opmerking: