maandag 11 november 2013

Ingewikkeld leven

Vandaag vind ik het leven even niet zo leuk meer.
Ik vind het ingewikkeld.
Heel ingewikkeld.

Ik vind het leven ingewikkeld omdat er mensen op straat leven en we als zorg- of participatiemaatschappij niet in staat zijn iedereen een dak en bed te bieden.

Ik vind het leven  ingewikkeld omdat mijn dochter lijstjes maakt met wie er op haar kinderfeestje mogen komen.
En er ook kinderen niet mogen komen.
En omdat ze haarfijn kan benoemen wie er nooit met iemand speelt.

Ik vind het leven ingewikkeld omdat zo'n 180 uitgeprocedeerde asielzoekers over 48 uur weer op straat staan omdat we te beroerd zijn om onze vreemdelingen op te nemen.

Ik vind het leven ingewikkeld omdat ik vandaag las dat maar liefst 95% van alle ontdekte downkindertjes niet wordt geboren.

Ik vind het leven ingewikkeld omdat er in elk geval 1770 mensen omgekomen zijn bij ene natuurramp. En omdat de vraag is wanneer de schade weer hersteld zal zijn. Als die ooit herstelt.

En ik bezoek evenementen over goed en recht doen en avonden met als thema 'dienen als levensstijl' en ik word enthousiast en denk 'ja dat wil ik!'.

Maar vandaag weet ik het ik het allemaal niet en vind ik het leven vooral heel ingewikkeld. Hier op de bank met mijn kopje koffie en mijn reep chocola.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten