zaterdag 19 januari 2013

Favorite things

We leven ruim over de helft van januari. Terug in het normale ritme (nog net niet op het normale gewicht) en kerst en oud en nieuw lijken al een eeuwigheid geleden. Prima wat mij betreft, ik functioneer nou eenmaal het beste bij normaal.

Maar ik dwaal af want ik wilde juist nog wèl even terug naar december. De feestdagen (en de periode ervoor, ertussen en erna) lijken onlosmakelijk verbonden met gouwe ouwes. Films die je al een keer of 400 hebt gezien, waar je op derde kerstdag nog eens langszapt en waarbij je stiekem gewoon weer tot het einde blijft hangen. Ik bedoel: Home Alone, Beethoven, acht delen Harry Potter en, natuurlijk, The sound of Music! Die laatste bekeken wij dus een maandje geleden weer eens. Lang datie duurde. Leuk dat we het vonden! En het inspireerde me voor deze blog.

Maria zingt over haar 'Favorite things'. Geen grootste avonturen of avondvullende programma's maar kleine, ogenschijnlijk onbelangrijke dingen waar ze blij van wordt. Regendruppels op rozen, warme wollen wanten, dat soort dingen.
En hé, die heb ik ook! Kleine geluksmomentjes, dingen waar ik blij van wordt, opmerkingen die mijn humeur verbeteren. En ik ga ze af en toe met jullie delen onder de noemer 'Favorite things'.

Hier is 1: Eindeloos hetzelfde nummer bekijken met mijn kleine grote meisje. 'Mama, ik wil nog een keer die van die prinses'. Vooruit dan, hier is nog een keer 'Favorite things'!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten