dinsdag 13 januari 2015

Reading Challenge #26: 25 Boeken

Het afgelopen jaar zijn mijn Reading Challenge Perikelen te lezen geweest op Puur Vandaag. Vandaag mijn allerlaatste blog hierover.

Ik ben niet echt van de goede voornemens. Nee, dat is niet waar; ik vind goede voornemens een goed idee, maar ik heb niet zoveel met aan het einde van het jaar goede voornemens bedenken voor het nieuwe jaar. Dus toen ik stopte met roken was dat ergens eind augustus en met gezonder eten begon ik op een maandagmorgen in oktober (en eerlijk is eerlijk; op heel veel maandagmorgens daarna nog een keer).


Toch had ik eind 2013 een goed voornemen voor het nieuwe jaar; ik wilde weer meer gaan lezen. Het voornemen werd een doel en uiteindelijk een heuze challenge; Een Reading Challenge. Doel: 25 boeken lezen en erover bloggen. Minstens vijf non-ficties lezen en minimaal drie boeken herlezen. Met als uiteindelijk doel; mezelf stimuleren weer meer te lezen en herontdekken hoeveel plezier ik daar eigenlijk aan beleef.


En nu is het jaar bijna voorbij. Tijd voor een evaluatie dus, want dat hoort bij doelen he; terugblikken en evalueren. Dus daar gaan we:
* 25 Boeken lezen: Check
* Er over bloggen: Ai, net niet gelukt. Score van 23 uit 25.
* Vijf non-ficties lezen: Ik kom niet verder dan drie. En dat vind ik wel echt jammer van mezelf want ik heb een aardig stapeltje boeken dat me heel interessant lijkt maar wat ik dus toch snel laat liggen voor een goeie roman.
* Drie boeken herlezen: Het bleef er bij een. Maar eigenlijk vind ik dat niet zo heel erg. Want hoe bijzonder is het dat ik de beschikking had over genoeg nieuwe boeken zodat ik niet aan iets herlezen toekwam?


Belangrijkste doel: meer lezen: bereikt! Wat heb ik genoten van uren lezen! Op de bank, onder m’n warme dekbed, in de zon in Frankrijk, op een lange autorit! Ik hou er van! En dat wist ik wel maar het weer echt ervaren was fijn. Vooral het feit dat ik mijn grote stapel ‘Te lezen boeken’ niet liet liggen voor in de vakantie maar in al die weken er voor en er na regelmatig een boek pakte.


En nu is mijn Reading Challenge dus voorbij. Ook wel lekker. Maar dat lezen blijf ik doen. En er van genieten ook. En af en toe schrijf ik er ook nog over!


Wat las jij het afgelopen jaar? En welk boek is je het meeste bijgebleven?

Wat las ik allemaal ookalweer precies? Hier een lijstje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten